Közélet

BKV a bankkártyások ellensége

A világon mindenhol terjed a bankkártya. Sokan már csak kártyával fizetnek, egyáltalán nem hordanak kézpénzt maguknál, mert biztonságos, könnyebb a kártya. A legtöbb helyen ugyan úgy lehet használni, mint a sima pénzt. Étterem, különféle üzletek, Volán, MÁV pénztárak, stb. A BKV még mindig harcol a kártyás fizetés ellen. Nemrég közbeszerzési pályázatot írtak ki POS terminálok és jegykiadó automaták üzemeltetésére, ám ez csak részben oldja majd meg a problémát, hisz a 60-nál több jegypénztárra 23 terminál jut majd.

Olvasónk nem értette, hogy a Moszkva téren az egyik bérletpénztár előtt miért van kígyózó sor, a másik öt előtt pedig miért nem áll senki. Kiderült: Csak egy terminálra futotta, így aki a XXI. században kártyával akart bérletet venni, az állhatott sorba:

Kedves BKV Figyelő!

Gondolom, a következő esetre már többen felhívták a figyelmet, de most én is szembesültem vele.

2009.03.09-én azon voltam a reggeli órákban, hogy havonta ismétlődő szokásomhoz híven vásároljak magamnak egy bérletet. Meg is örvendtem, mert akkor épp hat helyen tehettem ezt meg a Moszkva térnél! Már-már azt hittem, hogy pár másodperc alatt végezhetek a vásárlással, hiszen a hat helyből csak egyiknél kígyózott a sor. Oda is mentem egy szemlátomást unatkozó pénztárhoz és kértem egy szelvényt.

Amikor fizetésre került a sor kiderült, hogy rossz helyen tartózkodom, ugyanis bankkártyával csakis egy ablaknál lehet fizetni a téren! Úgy tűnik, hogy egyre inkább terjed az ilyen módú fizetési hajlam, ugyanis az egyedüli ablak, ahol ezt a mutatványt meg lehet ejteni az az ablak, ahol a kifejezetten lassan hömpölygő sor volt.

Mi a tanulság, miért írom ezt? Igazából két oka van. Egyrészt gratulálok a BKV-nak, hogy Buda egyik legforgalmasabb terén hó elejefelé reggel hat helyet biztosít arra, hogy bérletet vásároljunk, nem egyet. Viszont fejlesztési javaslatom, hogy a már-már nem modernek és innovatívnak számító bankkártyás fizetési lehetőséget terjessze ki még legalább két árusító ablakra; ezzel elősegítve az utazóközönség kényelmét.

Nem akarom szidalmazni az utazótársaimat sem, inkább csak megkérek mindenki, hogy aki készpénzzel fizet a vásárlásáért a Moszkva téren, ne álljon a kártyás-fizető-helyre; valamint ne ennél az egy szem ablaknál kérjünk információt a különböző jegyfajtákról.

Köszönettel, FT

Ajánlott videó

Olvasói sztorik